Jag gjorde det!

Efter en hel dags strul (nåja, en hel del tramsande också) så lyckades jag till sist knäcka koden med uppgiften. Den bestod av symboler och likhetstecken och strukna symboler och korsade likhetstecken och jag var alldeles korsad i hela hjärnan till slut…

Men jag bad om hjälp att förstå och vips så blev det liksom skingrade dimmor och jag bara förstod. Så fiffilurigt så det inte är klokt, alltså.

Nu ska jag bara få över det från mitt kladdpapper till en ppt eller ett annat doc för inlämning men det får bli morgondagens bekymmer. Det viktiga är att jag begrep det.

Vad det är? Det är ett släktdiagram ur ett bilateralt härstamningsperspektiv med patrilinjärt eller matrilinjärt system. Skitenkelt, visst?

Men jag begrep det. Bara en sån sak. 

Och jo, så fick jag VG på mitt paper jag lämnade in. Med positiv kritik och beröm.

Kan man annat än älska den här videon, den här låten, den här gruppen? Tror inte det, va?

Förutom det så har jag stulit några minuter. (Fast jag missade något viktigt.) Och jag har varit lite tankestöd och hjälpt till att hålla näsan över ytan på någon som behövde. ♥ 

Kommentera

