Samhällsreflektion.

Fy för den lede vad jag avskyr Aftonbladets så kallade journalistik. Jag avskyr mediadrev och jag avskyr falskheten hos de lismande medlöparna, och jag avskyr att det ska vara skillnad på folk och folk och när någon annan gör -exakt- samma sak och tar upp det publikt så är dennes rykte fläckfritt…

Förutom det, så avskyr jag alldeles för generösa bidragsregler och bristande kontroll och själva det faktum att mycket vill ha mer – utan att nånstans stanna upp och reflektera över: ”Är det rätt? Är det rimligt? Vad säger mitt sunda förnuft? Bör jag göra såhär för att vara trovärdig?”

Och då menar jag över hela linjen. Överutnyttjande av förmåner som var avsedda att underlätta det politiska arbetet men som numera ses som självklara rättigheter av en självutnämnd överklass.

Jag önskar att nån, nån gång, bara stannar upp och tänker: ”Agerar jag korrekt utifrån mitt samvete när jag tar del av den här fantastiska förmånen jag får lov att använda i egenskap av mitt ämbete som riksdagsman?”

Oavsett, alltså, om det handlar om partiledare eller riksdagsman i gemen.

”Alla är jämlika men somliga är mer jämlika än andra.”

2 svar to “Samhällsreflektion.”

  1. Tina (din BTH kompis) Says:

    Mycket bra skrivet!

    // Tina

  2. Tina – tack. =)

Kommentera

