Inatt jag drömde…

Men när jag skulle få ner det på pränt så inser jag att… det inte går.

Jag är helt på det klara med vad drömmen sa mig, vilken känsla den förmedlade och vad den innehöll i form av undermedvetandets realitycheck till Jaget. Och nu… vet jag inte om jag vill lyssna utan fortsätta som jag gjort i den bliss som oblivion innebär? I vilket fall så var det en käftsmäll från en annan dimension som dröjer sig kvar i tanken. Tack, vem det nu än är som ansvarar för sånt. Tack. /ironi

För övrigt så finns det saker jag skulle vilja ta upp, diskutera och fundera över – prata med kamrater om och slipa argument för, eller ta emot argument emot… Och jag saknar spontanumgänge live, på plats. Här i mitt liv. Av människor, riktiga människor man kan se kroppsspråk på, känna närvaron av…

Men jag orkar inte. Jag har inte ens en vettig kontakt med mina käraste finaste nätvänner längre. Jag är in i märgen trött och jag pluggar eller är morsa i princip all vaken tid…

Så därför kommer det där samhällsengagemanget lite längre ner i priolistan… Jag som brukade diskutera med vänner om allt som rörde sig i mitt huvud, allt från rubriker till världsläget. Nu? Jag bara… klagar?

Det känns som att livet är på hold, för när man pluggar på högskola har man normalt sett ett rikt umgänge, ett campusliv, en festande studentkår… Men pluggar man som vuxen och dessutom på distans så tappas det där roliga, avkopplande bort nånstans på vägen.

Men jag drömmer ändå om en liten avkoppling nu och då, ett storstadsbesök där jag kan sväva mellan oblivion och nirvana, och jag fokuserar på det mål jag har…

Framtiden.

Kommentera

