”Du ska inte snacka om spik i foten… Under franska revolutionen, du, då gjorde de processen kort med adelsmännen, du, då högg de huvudet av dem som limpskivor – chop,chop,chop – de skulle vara jävligt glada för en spik i foten, du!”

Så jag tänker inte gnälla idag. För egentligen har jag det ganska bra. Förutom det där jag hade haft lust att gnälla för, då. Jag har tända ljus, jag har gjort det jag ska för idag, jag är mätt och varm. Jag har knaprat på en ruta Lindt chilichoklad. Jag har stulit några minuter.

Men det är tisdag. Jag gillar inte tisdagar. Bara så.

(Att jag har ”tandvärk” i min ena axel och ”limklämmor” runt mina hälsenor och ””spikar i fötterna” i främre stortåtrampdynorna och suddiga ögon och två ”skruvar” i ländryggen och känner mig fysiskt klen, fet och ful är inget jag behöver dröja vid, alltså. Eller att jag saknar Kane så jag har fysiskt ont i hjärtat, på sant. Eller att jag skulle vilja ringa på en helt underbar liten rottweilervalp som skulle kunna laga det onda i hjärtat men där förnuftet säger åt mig att låta bli, det behöver jag inte nämna… För det är tisdag.)

Och jag ska inte snacka om spik i foten.

2 svar to “”

  1. Kan rekommendera Premium Lemon Mousse.. Den kommer bli ett återkommande inslag på lördagar hädan efter🙂

    kramashårtförattjagvill

  2. U – Ja, jag provade den för lite sen, eller rättare sagt: Prinsen hade sett den på en reklam och sa ”den måste vi köpa, den är så krämig och god!” och herre jävlar, det var den.. Jag försöker så gott jag kan att hålla mig borta från kolhydrater och godis, men ibland så trillar jag dit och just den var riktigt farlig.. Fördelen (?) är att liten prins också är förtjust i mörk choklad så vi delar på synderna.:mrgreen:

Kommentera

