Bara så.

Inget direkt spännande. En seg-ish dag efter en hell-of-a night. En natt med en mardröm så vidrigt realistisk att jag inte vågade, kunde somna om på länge. En sån, som nästan fick mig att klä på mig och gå ut, hemifrån, bort…

När jag lugnat mig och kunde andas lite skickade jag mess till någon jag visste var vaken (och har betalt för det) och jodå, svar kom rätt omgående och visst skingrades tankarna en stund… (tack!)

Jag somnade så småningom, med hjälp av Mr Golden Voice som sjöng både hallelujah och that don’t make it junk och jag slapp drömma fler hemskheter, det var skönt.

Dagen, då? Jo. Seg men med sina ljusa stunder, diskussioner som täckte barnsligheter och filosofiska djup om mörker och kannibalistiska mördare och relationer, utan inbördes värde of course. Lite läsa, lite tänka, lite mera läsa och ganska dåligt med både motion och mat…

Jag tar inte hand om mig så bra som jag borde, alltid. (Ingen annan heller, iofs.)

Men jag stal några minuter. Och min mobil dog lite (igen). Och jag fick några fina rader på ett socialt forum som gjorde mig glad.

(Från Imperiets sista spelning… värd att lyssnas på. Definitivt.)

Kommentera

