Våga och vinn.

Just nu är det mycket som rör sig i det ullhåriga huvudet.

Men i allt väsentligt rör det sig om goda saker, trots att det är höst och vinter och kroppen protesterar mot det på ett sätt som inte är alltför bekvämt. Det är inget jag inte känner igen, och det tar ett tag att vänja sig.

En liten positiv sak jag kan berätta (resten kommer så småningom) är att jag äntligen, efter mångt och mycket, har hittat en soffa jag har råd med och som jag vill ha. En tre år gammal fräsch och rök/djurfri Ektorp tresitssoffa för en femhundring. Wohoo! Jag har ju dessvärre problem att få hem den och frågade säljaren om han kunde köra hem den och visst, det kunde han för en hundring extra. Om nu soffan är så fräsch som den ser ut att vara på bilden så är den värd det.

Och äntligen har jag då en hel och skön soffa istället för en trasig och faktiskt ganska obekväm gammal soffa.

För övrigt då, så har jag haft ett maratonsamtal med en god vän ur det förflutna och nya dörrar öppnas hela tiden. Om man tror på kosmisk inblandning så kanske det är så att allt händer av en mening, eller allt som händer har en mening. Det återstår att se.

Tills dess så öppnar jag mitt hjärta och hjälper någon som behöver det.

Kärlek. Det enda som växer ju mer du ger av det. 

 

Kommentera

