Fredag –

feber och… förkylning.

Den ullhåriga tanten är sjuk. Inte sådär dödligt sjuk som en förkyld karl, utan lite mer småseg sådär, huvudvärk, feber och symptom från näsa och hals. Det började i måndags kväll innan vi skulle åka och hämta den stora svarta damen.

Men det höll sig i schack i tisdags för att bryta ut på onsdagen och troligen kulminera idag.

Under tiden har jag tagit hand om hundladyn och skrivit tenta. Det var deadline idag och jag blev klar igår, yay. Den nya kursen börjar på måndag så jag fick en hel dag och en helg på mig att vila och bli frisk.

En barnledig helg hade man kunnat tillbringa på betydligt bättre sätt en genom att nysa, hosta och frysa – men sen igen, jag har inget annat i hela världen att ägna mig åt än att kurera self, ta hand om hus och hund. Det är en lyx jag inte är unnad alltför ofta, trots allt.

Det är grått ute, regnigt och dimmigt…

Jag är inne under en filt och lyssnar på Adele och pratar med vänner online.

Sämre kan man ha det.

 

Kommentera

