Cocooning…

Det är vad jag ägnat mig åt.

Jag till och med såg en film tillsammans med sessan i gårkväll. King’s speech. Den var riktigt bra, och baserad på en sann historia dessutom. Huvudrollsinnehavaren gjorde en fantastisk prestation, jag läste senare att han visst fick en Oscar för det.

Det var han värd.

För övrigt så har jag hämtat liten prins hos sin pappa, lånebilen vi fick låna för att hämta lady-vovven har vi inte behövt lämna tillbaka ännu. Jag frågade vännen och vännen svarade: ”Nja, jag behöver den inte i veckan och nästa vecka är fulltecknad så behåll den du ett tag.”

Guld-vän. ♥ (Jag är så tacksam!)

Och så har vi firat helg. Idag gjorde vi en helgmeny, när prinsen var hemma igen. Vi åt en ljuvlig jansson, vi åt skinka och köttbullar och prinskorv och sill med ägghalvor. Julmust. Ni fattar, vi rullade från bordet.

Efteråt tog vi en sväng med hundarna, ner till vår älskade pir. Där släppte vi iväg varsin papperslykta och tänkte på dem vi mist och de vi saknar. Och önskade oss något. En önskan man inte kan sätta ord på, en känsla, en tanke och en liten, liten glimt av hjärtats innersta längtan…

Förutom somliga då, som önskade sig att vakna med superkrafter.

Ett svar to “Cocooning…”

  1. Den filmen är ljuvlig, och visst är han värd en Oscar för den insatsen.

Kommentera

