Jag borde inte…

så många saker. En av de sakerna är att bry sig om vad andra tycker. Jag har en öppen blogg och jag har delat ut adressen till människor jag kallar/har kallat vänner.

Somliga läser den för att de faktiskt vill ta del av det som händer både i livet och i huvudet hos den ullhåriga tanten. Andra läser den av… andra orsaker. Okänt vilka.

Men eftersom jag skriver öppet och jag delger min omgivning mina kommentarer och funderingar helt frivilligt så kunde jag ju tycka att jag kunde få feedback här, direkt i bloggen. Ibland får jag det, och det är kul. Ibland får jag det inte, men jag får ”försvara” något jag har skrivit, i en diskussion och ett samtal utanför bloggen.

Ibland har folk bara åsikter de delger andra, om sånt de läst härinne. Fine, var och en till sitt. Det finns folk till allt, som bästa U brukar säga.

Det jag däremot inte gillar är att folk sätter sig till doms. Helt utan vare sig reflektion eller förståelse eller ens en vilja till reflektion eller förståelse. Här kommer det idiomatiska uttrycket ”Sopa rent framför egen dörr först” väl till pass. Folk skulle kunna reflektera över sig själv och sin situation också, och inte bara fnysa åt någon annan persons liv, leverne och situation.

För övrigt vill jag avrunda med en liten vacker sång:


Fuck you and the horse you rode in on!  

Vrid upp och sjung med!

2 svar to “Jag borde inte…”

  1. Sopa framför egen dörr alt. ”du ska inte kasta vatten i glashus om du har njursten”… 🙂

  2. U – haha! Det senare troligen yrkesskadat skämt?:mrgreen:

Kommentera

