11-11-11

Som så många andra så har jag förstås reflekterat över dagens datum.

Men jag tänker att det egentligen inte är så speciellt – i det stora hela så spelar datumet bara roll för människor som följer den gregorianska kalendern. Det spelar ingen roll för planeten eller naturen. En dag eller ett år eller ett millennium är ganska kort tidsperiod för planeten jorden i det stora hela.

Men för somliga är det snudd på magiskt.

I vilket fall som helst så hände inget speciellt idag, såvitt jag vet. Ingen asteroid krockade med jorden, polerna bytte inte plats, inga katastrofer inträffade. Såvitt jag vet.

Liten prins var skoltrött imorse. Ville inte till skolan. Till slut, med lite diskussioner och coaching så gick han iaf, men vid elva (!) ringde skolsköterskan och liten prins kom hem med huvudvärk. Nå, den var inte till döds och efter en stund så var han som vanligt och mamman genomskådade att han nog mest var trött.

Det var mamman också.

Fullmånen som lyser sätter rastlöshet och irritation i den här ullhåriga tanten. En gnagande känsla inuti får huden att kännas som vore den ingniden med glasfiberull…

(Förresten är den där skarpt lysande stjärnan snett till höger om månen när den går upp, inte en stjärna. Det är Jupiter.) 

För att bota känslan inuti lyssnar jag på sammetsröst och drömmer mig bort.

When you’ve fallen 
on the highway 
and you’re lying 
in the rain, 
and they ask you 
how you’re doing 
of course you’ll say 
you can’t complain — 

Kommentera

