Inatt kom han igen.

Vem?

Den stora grå vargen. Han, som brukade följa mig i drömmen och prata med mig. Men det han sa mindes jag sällan.

Inatt minns jag tydligt vad han sa. (Inget för bloggen, hah!)

Men han var där. Cirklade runt, gick bredvid på smala stigar, delade ett dilemma och ett eget bekymmer och hade sin nos i min hand, på precis samma vis som älskade pärlan brukade ha när vi promenerade… Men den stora grå vargen går sina egna vägar, han har sin egen agenda.

När han går bredvid så känner jag att vägen framåt är trygg. Då vet jag att jag kan. Jag ser inte målet men vet att målet finns där om jag fortsätter vägen fram.

Men risken är att den grå vargen inte kommer att vara där för att nå det målet, han är bara med på vägen dit.


Grå vargar gör lite som de vill med drömmarna hos folk. 

Kommentera

