Veckan, då…

Jag har inte haft så mycket tid eller intresse att blogga den här veckan. Det var två deadlines på skolan och jag hade sån pre-tenta-ångest att jag mådde fysiskt illa.

Och liten prins fick stanna hos mig till igår då hans pappa var sjuk, jag har honom gärna ”extra” och njuter av de extradagar vi får tillsammans.

Men det innebär att pressen att prestera blir lite högre, då jag har en mer begränsad tid att prestera på. Vilket iofs är bra, då får jag förhoppningsvis tummen ur det mörka ställe solen aldrig skiner och verkligen ta tag i det jag har att göra…

Och det har fungerat. Jag är klar med båda mina obligatoriska uppgifter i tid. I väldigt god tid. Deadline är imorgon klockan 12 och jag lämnade in den ena igår och den andra idag. Det känns skönt att vara i god tid, det är förbaskat mycket mindre stress än att alltid hänga på låset…

Så nu tar jag helg. Barnledig helg. Den ska bestå av att utföra lite hushållsarbete (sanera hemmet från… damm, hår, smuts och sånt) och långa promenader och träningspass med ladyhunden som väl börjar förstå att hon är hund och inte människa med pälsansikte.

Och jag ska hinna med en smula social samvaro också, tänkte jag. Pimpla vin och snacka bort några timmar. Nerkrupen i soffan med ljus och filtar och sånt, som hör hösten till.


(Han är fin, mr Sting…) 


I’m not a woman of too many faces
The mask I wear is one
… 

Kommentera

