Offline

Jag skriver tenta idag. Det gick bra ett tag, sen knackade verkligheten på och störde lite och jag hamnade helt av banan…

Alla störningar under tentaskrivandet är ondskefulla tidstjuvar och jag ägnar mig alldeles för mycket åt att reagera på dem.

Jag svarar i telefon fast jag inte borde. Jag kikar in på facebook fast jag inte borde. Jag hamnar på Skype fast jag inte.. ja, listan kan göras lång. Ändå lyckas jag få in eländet i tid allt som oftast. Alltid, faktiskt. Numera.

Tänk om jag då haft fokus, disciplin och en jävla massa energi? Jag hade varit frickin’ ostoppbar. På helt sant.

(Det här blogginlägget är också en prokrastineringsåtgärd, fifan.)

Samtidigt som jag låter mig bli störd av än det ena, än det andra så har jag en låg, surrande ton av moll nånstans i bakgrunden. En känsla av blues, av liten ensamhet nånstans långt därinne i mitt innersta rum. Dit, där ingen får tillträde.

Kommentera

