Skön söndag?

Jag vaknade trött. Det känns som ett normaltillstånd att vara trött och håglös.

Jag är troligen inte ensam, nu innan vintern vänder och ljuset kommer tillbaka (två veckor kvar!) så känns det som att den sparade energin (haha) sen i somras har dränerats totalt. Solsken är en färskvara.

Men överallt går folk i ide och pyntar, boar, bakar och lagar mat med sina nära och kära. Pratar om julklappar och vad de redan är klara med, julpynt som är uppe, eller inköpt… De går på julbord och de har fest hemma.

Livet.

Jag behöver ta del av det snart innan jag blir en förkrympt osocial jävel som gömmer mig i lägenheten och är bitter, som en Grinch. *haha*

Men imorgon börjar livet om här hemma. Då kommer en liten prins hem. Han har kommit hem till mig på söndagarna ända sen i somras och det känns plötsligt jättekonstigt att han inte kommer förrän efter skolan imorgon.. Han är saknad.

Och det blir en spännande vecka, minsann. För det är både tentavecka och prinsvecka  och prinsveckan avslutas med födelsedagskalas, för veckan efter när liten prins är hos pappa fyller han år. Stor kille nu.

Och jag måste hitta fokus och disciplin så jag fixar tentan på skoltid.

Vi ska göra en komparativ metodologisk analys av två monografier. Det låter väl som en kakbit?

Gå ut och var glad, din jävel! 
Gå ut och var vacker och stolt hela vintern 
Gå fort och le genom shoppingcentrat 
Du kan om du vill! 
Sluta nu, inte sen 
Dra ett streck och gå vidare 
Livet väntar därute 
Gå ut och var glad! 

Ah, tänk dej lycklig, det går, din jävel! 

Kommentera

