Affirmeringar…

De behövs.

Prokrastinering behövs inte. Men den finns där, fifan.

Men idag prokrastinerar jag bara lite, jag läser och jag skriver och jag skriver om och formulerar lite annat och byter fokus och börjar på nytt och… så sakta närmar det sig klart. Deadline imorgon och jag blir färdig idag, det är egentligen inte mycket att skriva men det ska ju vara stringent. Så att säga.

Min förmåga är inte på topp, jag har en rejäl svacka just nu. Kroppen gör ont, hjärnan är seg som sirap och jag är låg. November och december är inte mina favoritmånader på året, inte heller januari och februari men dom återstår att genomlida – här lider vi i nuet.

Och jag har tappat… nånting. Känslan av förståelse, kanske. Den där känslan av att vara på samma våglängd, sända på samma frekvens. Nånstans däremellan kom det ett litet litet gruskorn i maskineriet som skaver en blåsa mitt i förtroende och tillit. Det gnager mig.

Kanske kommer det tillbaks med solljuset.

Tills dess lyssnar jag på Jonas Gardell och affirmerar lite. (Tänk dig lycklig, det går, din jävel!)

Affirmation (av latin: affirmatio, ’försäkran’) är positivt färgade fraser som upprepas i tal och skrift i syfte att förbättra sin livssituation. Affirmationer utgår från tanken att man själv skapar sin verklighet och att ens tankar är det som orsakat ens nuvarande situation /wikipedia

Ett svar to “Affirmeringar…”

  1. Tack för att du lärde mig ett nytt ord idag. Det är verkligen något som jag behöver ta till mig – affirmation.

    Lycka till med inlämningsuppgiften!

    Kram

    // Tina

Kommentera

