Helg!

Och jag tog en nästan-timeout från cybern… Små korta inhopp här och där, men inte särskilt långa och frekventa.

Vi har fixat födelsedagskalas och vi har varit sådär cocoonigt hemmamysiga och sessan gick loss i julhysteri igen när jag fick hem några julgardiner jag beställde från nån nätbutiks reaförsäljning.

Så nu är det rätt mysigt här hemma.

Liten prins fick det han längtade efter och önskade sig mest av allt i hela världen, och han var världens lyckligaste lilla sockerängel här tidigare idag. Eller så liten är han inte längre, han är en stor karl nu, nio år imorgon.

Tiden rusar.

Nu stundar barnfria dagar, om än inte en hel vecka. Det är julfester och annat hit och dit så liten prins kommer tillbaks till mig på onsdag och stannar till fredag, jag har inte tentavecka utan ny delkurs börjar imorgon och det är sista för terminen.. Jag måste fixa kurslitteratur, av nån anledning (stress, kanske?) har jag fullständigt missat det.

Och på tisdag ska jag till doktorn för ett ganska viktigt besök. Då behöver jag lite tummar hållna.

Livet, som det är. Vardagsliv.

Oh I’ve got lightning in my veins
Shifting like the handle of a slot machine
Love may still exist in another place
I’m just yanking back the handle
No expression on my face

Kommentera

