Inte så mycket att säga…

Så det blir korta bloggar nu, om ens några alls.

Jag orkar inte ens gnälla i bloggform för tillfället. Lite tappat lusten att blogga. Varför? Tja, säg det. I perioder har jag kanske inte så mycket att säga, utan vill bara dra mig tillbaka, fira upp vindbryggan och stänga ute världen en stund…

Jag var hos doktorn idag. Efteråt var jag  tom, dränerad, ihålig. Jag tycker inte om att bli petad i, visa mig i hela min ynklighet. Det som är jag. Skalet av det som finns kvar. Men vad resultatet blir av besöket vet jag inte ännu, inte förrän alla förtinitton rör med blod som är tagna har blivit analyserade.

Under tiden fäller jag upp vindbryggan. Stänger in mig i min borg.

”she said, ”Don’t try to use me or slyly refuse me,

 just win me or lose me,

 it is this that the darkness is for.”

 I cried, ”Oh, Lady Midnight, I fear that you grow old,

 the stars eat your body and the wind makes you cold.”

 ”If we cry now,” she said, ”it will just be ignored.”

Kommentera

