Trött!

Jag sover för lite. Igen.

Jag som försökt ändra mina sovvanor till det bättre är nu inne i en ”sover inte särskilt mycket alls”-sväng igen. 3-4 timmar per natt är inte okej. Inte när man ska/måste prestera om dagarna.

Varför är det så?

Tja. En allmän ovilja mot att gå och lägga sig ligger nog till grund. Lägg till lite sena vanor från ett styck lillprins och mamman behöver en stund för sig själv när han somnat, ovanpå det kan man ta plugg som behöver göras som inte blivit gjort och så blandar vi i lite ekonomisk stress i den coctailen…

Men jag måste skärpa till mig. Om jag ska klara den här terminen så måste jag ha mer sömn än jag får.

Och det är bara jag som kan ändra mina dåliga vanor och skapa nya, bra vanor. Oavsett vad det gäller, om det är kost, motion, sömn eller annat. Jag har levt med en ”mat och sov-klocka” förut, där jag schemalade både ätande och sovande för att orka existera, och det gjorde att jag fick ordning på dagarna och livet och existensen och… allt, igen.

Jag kan, jag måste göra det igen.

Det mesta blir väl inte som man tänkt sig

och ingen annan kan man skylla på

och baken har man bakåt fast man vänt sig.

Och knappast blir det nå bättre.

Kommentera

