Jag vill inte.

Jag vill inte nånting idag.

Vill inte plugga, vill inte leta i databaser efter avhandlingar, vill inte LÄSA de jävla avhandlingarna, vill inte analysera, vill, vill, vill INTE!

Jag vill inte gå ut, jag vill inte klä på mig, jag vill inte vara vuxen utan jag vill bara stanna i sängen med en bok och en skål godis och säga upp mig från verkligheten en stund. Jag är slut nu. Så in i märgen jävla slut att jag inte vet var jag ska hitta energi att fortsätta fungera.

Jag försöker vara en positiv jävel, jag försöker tänka ”snart klar” och jag försöker intensivt att känna att det är okej att inte ha några hela byxor mitt i vintern.  Att det är okej att inte ha riktiga vinterskor för vintern, den vackra, den är ju ändå så kort, vi är i slutet av januari och har bara haft snö i några dygn.

Jag försöker lika intensivt att få debet och kredit att gå ihop, att räcka till inte bara för mig utan för andra också, att lyfta, bära, stötta, hjälpa, pusha, skälla, vårda.

Jag vill inte. Jag vill ha en kram. Av starka armar.

Jag är så jävla trött på att vara ensam vuxen, ensam stark, den som ska fixa allt åt alla andra och stå där rak och oförstörd som ett jävla enzym.

Jag vill inte. Jag är slut nu.

Bilden har inget som helst samband med ovanstående text, jag tycker bara den är fascinerande. Den visar en stor koronamassutkastning från solens yta, något som drabbar jorden idag, med störningar i magnetfältet till följd. Solstorm, kallas det visst.

Man kan läsa mer här om man är intresserad: http://www.nasa.gov/mission_pages/sunearth/news/News012312-M8.7.html

7 svar to “Jag vill inte.”

  1. Jag känner med dig!!! Det är inte lätt att känna så, men tänk som så ”att det är ok att känna så här”, så kommer det att bli lättare att bära.

    Styrkekram vännen!

    // Tina

  2. Kunde lika gärna varit jag som skrev den texten…

  3. Tina – Tack.

    Dys – Ja, du vet precis.

  4. Peter Holmqvist Says:

    Den senaste veckan har jag känt likadant. Jag vill inte heller någonting och hade jag inte haft mina hundar skulle nog ha legat kvar i sängen hela dagarna och bara gått upp för att äta. Jag brukar känna så den här tiden på året så jag är inte förvånad över min egen känsla.

  5. Anna Maria Says:

    Jag förstår precis hur du menar. Min sista termin var ett helvete, den segade sig fram och det kändes som om jag aldrig skull bli klar. Alla måsten och oro för om jag ens skulle ha något arbete när termin var över låg över mig som ett ångesttäcke.

    Mitt tips är att försöka se de små stegen, sätta kortare mål så man nån gång får känna sig nöjd. Njuta av småsaker i livet, en varm dusch, en god kopp te, rottisgos osv…

    Tiden går fort och snart är du klar, det är skitjobbigt att bli klar, för helt plötsligt är man inte student längre- vad är man då? Förändringar är jobbiga…

    Kram

  6. Som en klok tjej, i sina bästa år, jag känner har sagt ”långsamt bär också framåt” ♥ Du är snart i mål. Du har gjort en jätte resa, ett jätte arbete. Du ”ska” vara trött – för man blir det när man pluggar och sliter med skolarbete och vill ha ut mer av det än bara glida igenom kurser och seminarium. Plus att du roddar familjen (med allt vad det innebär) egen hand.

    Även om det inte hjälper din svacka, eller botar din trötthet så ska du veta att jag är stolt över dig, och jag hoppas att du är det också!

  7. Peter – det är nog en kombination av vinterdepp här, och en allmän känsla av… utarbetning. Hjärnan är slut. Ekonomin är kritisk och allt hänger på mig, om det ska fungera.

    Anna Maria – jag försöker. Så intensivt så du anar inte. Men allt det där hjälper inte när skorna läcker in och de ”nya” byxorna är slitna så det är hål i dem. Jag kan inte ens se så långt bort som till när jag är klar, inte nu.

    U – Du har kloka vänner, du. ♥ Det är just kombon av att klara allt, och göra det -ensam- som är så jävla tung just nu. Men ja, stolt över att ha tagit mig hit, det är jag. *kärlek till dig*

Kommentera

