Helgfrid

Det var så mycket jag skulle hinna med i helgen.

Hälsa på mamma hemma först och främst. Jag var där i fredags kväll, iaf. Lördagen försvann som i racerfart, det var lek ute och matlagning och vips var det kväll… Söndagen likaså, vi vaknade sent och käkade frukost i lugn och ro, sen bara svischade det till och kvällen var här.

Jag har iaf hunnit städa någorlunda idag, jag badade en fluffhund också som smutsat ner sig… typiskt att han gjorde det när han var hos mig. Men när han var färdig behövde han fönas och då la sig ett tunt lager av fluff över hela lägenheten, så det var bara att städa, det.

Men nybadade hundar är sköna att ta på, så det är värt besväret. (Jag avskyr smutsiga hundar)

Jag skulle också ha hunnit plugga och analysera minst två avhandlingar, det har gått sådär kan jag säga… Det har inte blivit NÅGOT läst ALLS. För jag har lagt mig med liten prins både fredag och lördag och jag har sovit som en stock… Från ca 23 båda kvällarna till ca 9.30… Det har varit skönt. Och välbehövligt, det också.

Men det var så mycket jag skulle ha velat hinna med.

Kanske får jag barnfri tid den här veckan som kommer, då ska jag försöka hinna med mer.

Trots att månen snart är full.

Eller tack vare?

3 svar to “Helgfrid”

  1. Ibland behöver man lägga undan böckerna (datorn) och bara vara. Det var bra att du tog det lugnt och fick tid ihop med din pojke. Avhandlingarna finns kvar…

    KRAM

  2. Granntanten Says:

    Om du skulle hitta en liten liten lucka någonstans någon kväll så skulle granntanten bli överlycklig om det finns plats där för en liten promenad? *saknar*

  3. Tina – ja, helgen var skön. Men det ständigt närvarande gnagande samvetet över plugget fanns där… :/

    GT – saknar också! Tyvärr blir det korta promenader isåfall, max runt stugbyn – fotjävlarna är bråkiga. =( Är barnfri tisdag-söndag kväll.

Kommentera

