Fullmåne…

Galenskap. Barnledig tid.

Vilken match, eller hur? Ja, om jag hade haft ett liv, då. *S*

Jag ska roa mig (?) med plugg i mängder. Den här veckan ska jag bli klar med uppgifterna vi har att göra. Läsa 6 avhandlingar och sammanfatta dem i en rapport på ca 10 sidor och en presentation på 10 minuter. Självklart med referenser till kurslitteraturen…

Det ska fan gå.

Dessvärre kan jag inte motionera så som jag behöver pga mina onda fötter, men… jag har fått tag på en motionscykel. Jag ska provlåna en för ev senare köp. Det är en fancy grej med en massa inställningar och förbränning och pass och elände, men eftersom instruktionsboken är borta lär jag bara ställa in lagom motstånd. (Det räcker gott!)

Förhoppningsvis lär jag använda den också. För jag ruttnar i själen av att inte kunna röra på mig.

Förutom det, då… Så händer det en hel del runt oss nu. Endel bra, endel kunde varit bättre. Men vi är iaf i rörelse, vi förändras, utvecklas och det är i sig själv positivt. Så egentligen är det en fråga om mindset och att fokusera på det positiva.

Eller hur?

Mindset. Fokus.

Och att beväpna sig med vingar. Thåström. ♥

Beväpna dig med vingar.

Beväpna dig med vingar, beväpna dig med sång
Beväpna dig med allting som du längtat och drömde om en gång
Följ med mig upp längs floden, förbi den gamla kyrkogårn
Långt upp förbi den nedlagda kraftstationen, där vi lekte när vi var små

Så beväpna dig med vingar, med vingar, med vingar

Jag kunde inte sova en blund i natt för jag visste du var på väg
Jag låg och lyssnade på skriken från restaurangen, och luften den var tom och het
Jag gick upp och försökte skriva nånting, det är så mycket jag måste hinna med
Och mörkret kändes snällt och varmt mot min kropp, jag såg att månen, den var nästan hel

Så beväpna dig med vingar, med vingar, med vingar
Beväpna dig med vingar, å med vingar, med vingar

Det finns ett ställe nere i hamnen här, det är just där långtradarna kör förbi
Där nere säger dom att vinden är som bäst och om man önskar, då blåser den dit man vill
Det är som vackrast där på natten, när kristallskeppen kommer in
Man kan se dom på flera mil om man står på taket där, och du ska få se när vi kommer dit

Så beväpna dig med vingar, med vingar, å med vingar
Beväpna dig med vingar, å med vingar, å med vingar
Beväpna dig med vingar, med vingar, med vingar
Beväpna dig med vingar, med vingar, med vingar

Kommentera

