Jag ser fram emot sommaren.

Just nu är jag så trött på vintern. Jag som försökt att gilla snö, kyla och vinter i år också. Jag som försöker vända ett generellt motstånd mot just kyla och snö till ett ”åh, det är vackert/kul för barnen/underbart/härligt med årstider” tycker just nu att vintern kan gå och dö.

I flera veckor har jag gått och spänt mig på ojämnt underlag och har fått inflammationer i fötterna och även i ryggen numera. (Ryggontet har inte minskat trots stretching, snarare ökat, fan.)

Och jag vet att det beror på att jag går på snömodd och hala vägbanor. Så åt helvete med snön nu. Det senaste dygnet har det dessutom legat några cm vatten ovanpå hårt packad snö. Så nu tänker jag inte ihärda i snöälskandet längre.

Jag ser fram emot sommaren. Jag ser fram emot att kunna gå ordentligt igen utan inflammationer här och där. Och att kunna förändra min tillvaro på ett positivt sätt med mer motion. För jag ruttnar inuti av att inte motionera, jag blir ledsen och låg, håglös och grinig. Hur mycket jag än försöker se positivt på livet, skolan, världen…

Men i sommar. Då ska jag göra något roligt, något som bara är för mig. Jag ska se The Boss igen, den här gången på Ullevi. Och jag tror att det kommer bli en höjdarupplevelse, för budskapet i albumet som släpps är starkt. Det är Bruce Springsteen när han är som bäst, det är engagemang och det är medvetenhet.

Han är en fantastisk artist.

7 svar to “Jag ser fram emot sommaren.”

  1. Peter Holmqvist Says:

    Jag har ju sagt att vintern är pest fast du har försökt övertyga mig om något annat. Jag ser fram emot långa sköna turer med hundarna. När det är sommar har vi fler vägar som är framkomliga även med rullstol och kan därmed välja vart vi ska gå. Och batterierna i elrullstolen håller längre i värmen.

  2. Peter – grejen är att om man tänker positivt så blir det inte så hemskt att leva med, vi kan ju inte ändra på faktumet att det ÄR vinter i Sverige ungefär fyra månader om året. Det är en alldeles för lång tid att gå omkring och vara missnöjd och nedstämd och på dåligt humör. Så om man kan se fördelarna eller det vackra med det mesta så underlättar det lite för en själv. Jag har tex väldigt ont i kroppen under vinterhalvåret, jag får inflammationer i fötter och rygg och jag blir nedstämd av bristen på ljus. Skulle jag dessutom se livet negativt, ja då skulle det inte finnas mycket att glädja sig åt.

    Så nä, jag kommer fortsätta försöka vara en positiv jävel och hitta glädjeämnen i både livet och årstiderna i fortsättningen också.

    Men så behöver jag inte heller leva med att ta mig fram i rullstol, heller. Jag förstår problematiken med det. (Och tycker att det borde gå att ta fram mindre batterier så man kan ha fler batterier, och därmed samma prestanda i rullstolen oavsett årstid.)

  3. Jag tror jag säljer min biljett, jag har ingen att gå med. Och att åka ner till Ullevi ensam – mjä, skullentetrodet. :S

    Ja, nu kan det fan töa fort av bara helvete faktiskt. Vatten ovanpå is SUGER. *surar*

  4. -ME-: Om jag bara kunde hitta en fredagsbiljett också så skulle jag gå på den med dig… Kan du hitta en fredagsbiljett, tror du? *vill*

    Och nä, vädret nu suger bäverpung. *tycker* (Solen är ljuvlig, men halkan hatar jag)

  5. Det finns: http://www.blocket.se/uppsala?q=springsteen+27+juli&cg=0&w=3&st=s&st=u&st=b&ca=10&l=0&md=th men jag vet inte ändå… eller alltså, det vore ju skitfräckt att få gå ihop. Och du får fortfarande dela mitt dubbelrum. 😉 Men vi har byfest (hos oss as usual) på lördagen och jag är kyrkvärd på söndagen (obortbytbart) så det är en tung helg.

  6. Så dumt att livet ska komma och interferera med Bruce-konserter, faktiskt.Det känns ogörligt att åka dit för dig då, förstår om du avstår. :/ Även om jag gärna hade gått ihop med dig. ♥

  7. Fast allt är ju redan ordnat så jag åker faktisktk gärna. Om jag får sällskap. Utan, då går det fetbort. Tyvärr är jag inte säker på att jag ens kan kränga min biljett, det gick bara att få internetutskrift och folk är ju skiträdda för förfalskningar/dublettkopior. Men vanlig ticnetbiljett gick inte att välja på när jag väl kom fram. Och där och då trodde jag verkligen det skulle vara nån som skulle ner. 😦

Kommentera

