Set fire to the rain…

Idag vaknade jag med den här låten i huvudet.

My hands, they’re strong
But my knees were far too weak
To stand in your arms
Without falling to your feet

But I set fire to the rain,
Watched it pour as I touched your face,
Well, it burned while I cried
‘Cause I heard it screaming out your name, your name!

When I lay with you
I could stay there
Close my eyes
Feel you here forever
You and me together
Nothing is better

Adele. Hon är underbar.

För övrigt har jag försökt stretcha bort min onda rygg och min huvudvärk, den hör ihop med rygg och fötter helt klart. Tredje dagen med huvudvärk och mina nackmuskler är spända som rep. Massage vore skönt…

Men sån lyx finns inte så jag letar stretchscheman på nätet och jag har stretchat tre gånger hittills och det har blivit lite bättre, faktiskt. Väldigt, väldigt mycket smärta kan man antingen motionera eller stretcha bort, även om somlig, gammal statisk smärta kan vara rätt envis att få bort med alternativa metoder till piller..

För piller tar bort symptomet, inte orsaken. Då kan man fortsätta snedbelasta och skapa fler spänningar och knutar och onda triggerpunkter…

Isiga gator, halka, ojämnt underlag har skapat min huvudvärk. Faktiskt. För jag har ont i fötterna och går som en kratta, det gav ont i ryggen och stelhet/inflammation i ländryggen, och nu har det vandrat vidare i rörelseapparaten. Lägg till några timmar vid datorn om dagen och gamnacke så har vi orsaken klar.

Piller? Ja, det funkar. Men för att bli fri från skiten måste jag ändra min fysiska aktivitet till en som är bättre för mina muskler. Det innebär bra skor, jämnt underlag och halkfria vägar. Lätt som en plätt, visst?

Och jag ska stretcha ett par, tre gånger till idag. Det gör ont först men det är skönt också. Även om jag blir yr i skallen av det.

Motion är medicin. Muskelaktivitet är medicin. Jag envisas med att påstå att det är nyckeln till en dörr med en jävla massa välmående bakom.

Men det kostar ju förstås engagemang. Jag saknar det, som fan. Så fort vägarna är gåbara (det var de till viss del idag, redan, yay!) så ska jag ut med rätt skor och röra mig frisk(ish).

Jag längtar.

Kommentera

