Fortfarande går tiden…

Och jag jobbar mot nya mål.

Men att blogga är inte längre ett av de målen, inte en av de ventiler jag tidigare behövde. Inte för att jag inte har något att säga, utan för att det jag har att säga inte passar i en blogg. Jag skulle kunna lösenordsskydda inläggen, eller hela bloggen för den delen, men det känns som ett för stort besvär bara för att få kverulera fritt.

För tillfället är min hjärna seg, långsam och trögtänkt. Det finns orsaker till varför det är så och det gör förstås att allt man behöver en hjärna till känns mycket svårare än det hade behövt vara.

Men långsamt leder också framåt och om man fortsätter gå så står man i alla fall inte kvar och stampar. Eller hur det nu var.

”Du kan inte hindra sorgens fåglar att cirkla över ditt huvud. Men du kan hindra dem från att bygga ett bo i ditt hår.”

 

 

5 svar to “Fortfarande går tiden…”

  1. Det är svårt med tankar… Helst om de bara vill poppa ut och man inte har någon ventil. Jag brukar göra så att jag antingen skriver ner det i ett brev (gammaldags, jag vet… :-)) och sedan gräver jag ner brevet. Eller så går jag och pratar halvtyst för mig själv när jag är ute på promenad. Det är inte alla tankar som lämpar sig för att skrivas ner, även om man lösenordsskyddar inläggen.

    Jag finns här om du vill prata… Men ibland är det svårt att prata med någon. Du ska i alla fall veta att du finns i mina tankar.

    Kram

  2. Tack fina Tina, jag har svårt att dela med mig av det som rör sig i skallen nu, tyvärr. Och jag har aldrig varit bra på det där att säga: ”Hördu, jag behöver prata nu, vill du lyssna?”

    Så jag gör som du, jag pratar för mig själv inuti skallen och hoppas hitta vägar framåt. Och lite pratar jag med min granntant också, förstås. Där räcker det ofta att umgås utan att prata om det som rör sig i huvudet, så känns det bättre.

    Kram fina du! ♥

  3. granntanten Says:

  4. Jag förstår precis eftersom jag är likadan själv.🙂 Tur att granntanten finns. Sällskap i tystnad är ibland mycket välgörande.

    Kram❤

  5. Peter Holmqvist Says:

    Jag saknar ditt trevliga bloggande men har full förståelse för om du varken vill eller orkar med det just nu. Du har adressen till min mail om du vill prata av dig. Du väljer hur du vill göra. Kram❤

Kommentera

